17-mile Drive

28 oktober 2012 - Carmel-by-the-Sea, California, Verenigde Staten

We starten vandaag al vroeg met een trail langs de ontzettend ruige kust en het wilde water met meters hoge golven. We zijn erg optimistisch zomers gekleed maar de zon zit toch echt achter de rots waar wij voorlangs lopen. Als we konden, zouden we hem achter de rots wegkijken. Al zien we al snel dat hij zich boven de top laat zien. Nu nog even geduld hebben en stevig doorstappen maar als tie er dan is slurpen we hem gelijk op. Daar waren we aan toe! Hier geen wit glad zandstrand te zien, alles wat je ziet is ruig, wild en herfsttinten gekleurd. Een mooi plaatje.

Na het uitwaaien aan de kust zijn we helemaal klaar voor The 17-mile Drive Pebble Beach ScenicTour. Een zeer bekende route  die je langs 21 (drivemarkers) bezienswaardigheden brengt. We zijn benieuwd. Op de brochure geeft men al aan: Create your own Pebble Beach memories. Dat gaan we ook zeker doen.  Het is een mooie route door een bosrijk gebied met prachtige huizen om uit te komen bij Pebble Beach. Clint Eastwood is een aantal jaar geleden burgemeester geweest van de  plaats  Carmel waar ook de 17-mile Drive deel van uitmaakt en hij schijnt hier ook nog ergens te wonen... Denkt men... Dan moet hij vandaag net effe niet thuis zijn geweest, want we hebben hem niet gezien ;-). Pebble Beach is erg afwisselend, zo zie je mooie witte stranden met een rustige oceaan om een paar honderd meter verderop weer een ruige kustlijn te hebben met meters hoge  golven. Door het hele gebied ligt ook een golfcourse, waar zeer actief gebruik van wordt gemaakt. Er zijn zelfs stukken gras tussen de rotsen gecreëerd. Toch iets meer voor de geoefende speler om hier een balletje te slaan...

We spotten nog een aantal zeehonden en vele zeeleeuwen, toch leuk dat sealife. We maken nog een aantal stops, en als we teruglopen naar de auto zien we een aantal herten. Leuk voor ons, iets minder voor de eigenaar van de tuin.... Want echt alle bloeiende bloemen worden opgegeten.

Tijd om ergens te gaan eten. We frissen ons op en rijden naar Cannery Row in Monterey. Een grote gezellige straat met leuke barretjes, restaurants en overal muziek. Het hele gebeuren ligt aan het strand dus voordat de zon helemaal ondergaat moeten we even een blik werpen.  Weliswaar dit keer in de mist, want die is goed op komen zetten.  Wel mysterieus zo bij het vallen van de avond, maar morgen willen we toch gewoon weer zon. We eten bij een goed restaurant waarvan de eigenaar een Brit is. We bestellen iets waarvan we eigenlijk niet goed weten wat het is, maar het smaakt ontzettend lekker.  De kok heeft erg zijn best gedaan!

Morgen gaan we via de Highway 101 weer terug naar Los Angeles, een rit van ruim 500 kilometer. Het hotel voor de komende twee dagen hebben we zojuist geboekt. Dus dat ligt al vast. Nu tijd voor nog een drankje, daarna beginnen aan het overzetten van de foto's en fimpjes en dan nog even bloggen.

Het was weer een prachtige dag!