Zeeolifanten, zeehonden, zee, zeeleeuwen… en ook nog een paar dolfijnen.

27 oktober 2012 - Monterey, California, Verenigde Staten

We beginnen de dag vandaag echt super goed. Bij het eerste punt Piedred Blances liggen langs de baai honderden zeeolifanten op het strand en een groot aantal in het water. Het is een geweldig gezicht om die grote logge beesten hier te zien liggen zonnebaden. Dit is nog maar het begin van de dag want die brengt ons nog veel meer. Het landschap wordt ruiger en de zee blauwer dan blauw met hoge golven erin. We rijden over enorme bruggen, in de wei bovenop de groene berg spotten we een kudde herten en twee vossen. Een stuk verderop is er nog een overweldigend uitkijkpunt. Je kunt eindeloos ver over de oceaan kijken en het water hoog zien opspatten tegen de rotswanden. In het water zien we een groepje dolfijnen opduiken!

Bij de volgende stop is er geen trail en klauteren we via de rotsrand naar beneden toe. De schrammen en blauwe plekken nemen we op de koop toe want het uitzicht is ongelooflijk mooi. We lopen zo ver mogelijk door tot dat het zo steil wordt en we niet meer verder kunnen maar we worden dit keer beloond  met ontelbare zeeleeuwen, jonkies en volwassenen. We blijven in dit niemandsland nog even genieten van al het moois. Als we de route proberen terug te vinden zien we op een aantal rotsen , waar we zojuist ook geweest zijn, nog zeehonden liggen. Schattig!

We maken nog een paar stops en korte trails over het strand waar grote vulkanische rotsblokken liggen. De zon is warm en schijnt prachtig in de oceaan. Bij de laatste trail komen we uit bij een klein  paradijs. Het plaatje is gewoon compleet met de waterval die in de oceaan uitkomt, het witte strand, de ruige rotsen en bloeiende bloemen.

Morgen gaan weer verder en starten we ergens tussen Big Sur en Carmel Highlands. Nu rijden we eerst door naar ons hotel in Monterey waar we toch ook zeker een rondje over Fisherman´s Wharf gaan doen met veel winkels, cafés en  restaurants. Zo lekker toeristisch...

Tot blogs!

1. Wim & Jeanne:
    29 oktober 2012
    wat een prachtige natuur, dat wordt straks wel afkicken met een paar katten van de buren en een kraaiende haan op afstand. Nog veel plezier de laatste dagen van jullie vakantie en tot gauw, W&J
  2. Frans en Joke:
    29 oktober 2012
    Prachtig,prachtig mooie wilde natuur mooie omgeving.
    Maar ja het zit er weer zowat op. Jullie hebben natuurlijk wel geluk dat jullie aan de westkust zitten,de oostkust moet je nu mijden.
    Veel, plezier de laatste dagen en wel thuis.