Het begin van de Coastal Highway

25 oktober 2012 - Los Angeles County, Verenigde Staten

We beginnen vandaag de dag aan het strand bij Crystal Cove. Een prachtig wit strand, dat er betoverend uitziet als ook nog eens de zon een  zilveren gloed over de oceaan geeft. We genieten in alle stilte van deze ochtendwandeling. Mooi!

We rijden verder via Highway 1. Een kustweg die je langs de prachtigste stranden van California voert. En dat klopt, alleen het is zo verschrikkelijk druk dat we meer stilstaan dan dat we vooruit gaan. Jammer, maar wat doe je eraan... We maken een stop bij Santa Monica. Tijd voor lunch en een duik in het water. De golven zijn hoog en de stroming is flink, maar het water is heerlijk  en je koelt er wel vanaf, daarna nog even zitten in het warme witte zand.

De volgende stop wordt Malibu, waar we vanaf het strand de zon onder zien gaan, de avond valt. Als we verder rijden zien we dat de kustlijn al wat ruiger wordt en we weten dat deze tot aan San Francisco geweldig is. Vanavond maar eens naar de genegeerde planning kijken wat we hiermee gaan doen.

In Oxnard vinden we een hotel waar de parkeerplaats een oase is van bloemen en planten. Een gezellige binnenkomer. Aan de overkant zit een leuk restaurant met swingende muziek. Dit maakt het eten nog gezelliger.

Tot de volgende keer

1. Boudewijn en Ina janssens:
    27 oktober 2012
    Zo ik al mailde de foto"s daar geniet ik van het weer bij ons
    wordt nu kouder maar de zon laat zich wel eens zien.
    gr Ina en pa
  2. Wim & Jeanne:
    27 oktober 2012
    hier bij -2 graden is het nauwelijks nog voor te stellen dat het lekker kan zijn in zee, maar achter glas in de zon is het nog goed vertoeven, W&J