Joshua Tree National Park

20 oktober 2012 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Na de overnachting in Yucca Valley gaan we op weg naar Joshua Tree National  Park. Joshua Tree is een park waarvan we beiden geen idee hadden wat ons te wachten stond. Een park dat als je van avontuur, uitdagingen, droogte, bergen, valleien, hoogtes en geweldig mooie bomen houdt, het juiste park is om naar toe te gaan! Zeker als je actief bezig wilt zijn!

Voor de stoere gasten zijn er mogelijkheden genoeg om de toppen van de rotsen te beklimmen. Sta je liever met beide benen op de grond dan zijn er genoeg andere trails. En voor de twijfelaars zijn er trails waarbij je flink kunt klimmen maar ook regelmatig de grond onder je voeten hebt. Een geweldig park is het zeker wel! De Hidden Valley die tig jaar geleden gevonden is, is hier een perfect voorbeeld van. Door flinke hoogteverschillen heb je een uitstekend overzicht. De weide, ruige en kale vlaktes, de rotsen en verschillende soorten planten en bomen maken het plaatje helemaal compleet. Het is er warm en als er een windvlaag aankomt hoor je deze al veel eerder dan dat je het in de vallei voelt. Je hoort de wind echt aankomen, bizar.

Bij de Jumbo Rocks zie je zelfs kabels gespannen tussen twee enorme rotsen, zodat je hoog boven de grond hangend kunt oversteken. Mooi! Wij aanschouwen het vanaf de grond, kun je het héééél goed zien.

Tegen de tijd dat het begint te schemeren en we al heel veel van het park hebben meegekregen hebben we zoveel zelfvertrouwen dat wij ook wel zo'n rots over kunnen klimmen, en dat gaan we dan ook doen ook. Begeleiding hebben we niet nodig en een zaklampje om de auto in het donker terug te vinden ook niet, want het gaat gewoon goedkomen. Soms is eigenwijs zijn nog niet zo'n verkeerde eigenschap. Wel mooi om op de top de zon onder zien te gaan! Een fotootje van de bergtop zullen we bijvoegen. Rara.

Een stuk verderop kom je op het punt dat twee woestijnen aan elkaar grenzen, "where two deserts meet". Het gaat om de Mojave Desert en de Colorado Desert, dit is vooral te merken aan de beplanting die er (niet) groeit. De laatste overlooks en een korte trail doen we in het donker met het licht van de maan. Wel lekker rustig zo.

Nu tijd voor het zoeken naar een hotel, restaurant en een leuke plek voor een gezellige afsluiting van de avond. We eindigen vlak bij Palm Springs.

Bedankt voor jullie reacties en tot blogs!

1. Ad Rijkers:
    22 oktober 2012
    Prachtig ! is een verrassend mooi park in het bijzonder bij zonsondergang.
  2. Wim & Jeanne:
    22 oktober 2012
    het moet bijna een natuurshok zijn om vanuit de woestijn in Palm Springs te belanden, maar beide zijn erg leuk. Hier in Maren hebben we alles onder controle. Nog heel veel genieten en niet verder vooruit kijken dan tot de volgende dag.
  3. Annemiek:
    22 oktober 2012
    Kei vette foto's. Je zou er zo een western op kunnen nemen. Ik denk dat wanneer ik daar zou zijn, niets anders zou doen dan foto's nemen en overal op zou klimmen (als Annemiek dat aan kan zien dan).
    Ik vind trouwens ook dat jullie de reisverslagen goed verwoorden, terwijl je, volgens mij voor de omgeving eigenlijk woorden tekort komt.
    groetjes van Andre