Mojave National Preserve

19 oktober 2012 - Mojave National Preserve, California, Verenigde Staten

Ook op deze feestelijke dag gaan we er weer op uit, niet erg toch? Je verjaardag vieren in The States!

Na het uitchecken bij ons hotel in Needles rijden we kilometers lang over een verlaten weg door de woestijn. Alle voorgaande lonesome riders hebben met stenen in de berm teksten achtergelaten. Sommige zijn echt creatief. Wij houden het op het bekijken ervan en zetten de rit voort.

Eenmaal aangekomen bij het Visitor Centre van  Mojave National Preserve, wat ooit een station voor treinen  is geweest, gaan we beginnen aan onze eerste dirt road. Al stof happend rijden we door het woestijnzand om bij een lava tube uit te komen. Hier liggen meters hoge en honderden meters lang grote brokken lava. Om de overige stukken van het park te kunnen zien moet je er omheen rijden. Niet helemaal praktisch maar wel logisch als je niet meer verder door het ruige gebied kunt. En wat doe je dan... Goud van oud laten galmen uit je radio en heerlijk meebrullen. Niemand die het hoort, mazzeltje.

Het is een mooi park met prachtig uitzicht. Je moet het alleen niet erg vinden om over een dirt road  te rijden, want als dat zo is, mis je de mooiste plekken. Gelukkig is dat bij ons niet het geval en rijden we er vrolijk op los in het mulle zand.

Bij de laatste stop woorden we nieuwsgierig wat de trail Hole in the Wall ons gaat brengen. De doorgang om af te dalen bij de rotsen is smal en ontzettend steil. Er zijn ringen in de rotsen gemaakt waar je een voet op kunt zetten om zo achterste voren recht naar beneden te klauteren. Het is smal, hoog en de rotsen zijn scherp maar wel super leuk om te doen. Eenmaal beneden is een geweldig uitzicht de beloning. En... het gat in de rotswand is gevonden. De laatste stop is zeker de kers op de taart en dat allemaal door de spectaculaire klim. Leuk.

Wat later dan gepland rijden we richting hotel. Zoeken hoeven we niet, we hebben er al gisteren al één gereserveerd via internet. We komen rond 21.30 uur aan, we frissen ons op en gaan op zoek naar een gezellig restaurantje om de dag af te sluiten.

1. Frans en Joke:
    21 oktober 2012
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag

Xx
    Joke en Frans

Zeker geen gebak gehad?
  2. Wilma:
    21 oktober 2012
    heel erg gefeliciteerd , en nog vele mooie belevenissen en gebeurtenissen gewenst
    xxjes en knuffels
    van Wilma en Michel

P.S. heel mooi en leuke reisblog , zo gaan wij ook een beetje mee op vakantie , bedankt !
  3. Boudewijn en Ina janssens:
    21 oktober 2012
    Van harte gefeliciteerd het zal wel iets hebben om je
    verjaardag in de woestijn te vieren tussen al die zand
    korrels hahaha nog een fijne dag en neem van mij en Ina
    maar een drankje samen
    gr Pa
  4. Ad Rijkers:
    22 oktober 2012
    Proficiat, zo'n verjaardags kado wil ik ook wel.
  5. Wim & Jeanne:
    22 oktober 2012
    We sluiten ons aan bij de rij felicitaties en proosten met jullie wanneer jullie terug zijn. Ik herinner me nog te reactie van de receptioniste toen we vroegen wat er in Needles te zien was : actual, there is nothing to see. Maar toch hadden we het er bij 40 graden uitstekend naar onze zin.