Mojave National Preserve, niet gehaald

18 oktober 2012 - Needles, California, Verenigde Staten

We zijn al vroeg op en rijden via een tussendoor weg naar Ash Fork, waar voor ons de echte Route 66 begint. We zijn op weg naar Mojave National Preserve en kunnen deze rit ook via the old historic route doen. Dus waarom niet... Een mooie rit, twee vliegen in een klap.

De route wordt Ash Fork. Seligman, Peach Springs, Truxton, Hackberry, Kingman, Oatman, Needles. Een geweldig mooie rit waar we regelmatig een stop maken bij de plaatsen die nog helemaal in het teken staan van route 66. Even de nostalgie voelen en de sfeer proeven. In Seligman zien we the World Famoust Black Cat bar weer terug. Hier zijn we ooit geweest om een colaatje te drinken. Naar binnengaan kon alleen als de deur voor je werd opengemaakt en waar we zo zonder het te weten ons bevonden in het hol van een motorclub. Dit keer hebben we maar niet aangeklopt. Even verder op is er een hamburgertent waar 5 van de 4 mensen komen eten. Kijk dat is nog eens Amerikaans denken. Think Big!

In Hackberry krijg je het gevoel of je hier al heel vaak bent geweest. In ieder programma dat je ziet of boek dat je leest over Route 66 wordt het genoemd. Toch leuk om het " live" mee te maken!

We rijden door naar Kingman waar een oldtimergarage is. Er staan tientallen exemplaren, veel van de oldies moeten worden opgeknapt, maar ook al zitten ze lelijk in de lak er zitten pracht exemplaren tussen.

Via the Scenic Back Country Byway gaan we verder naar Oatman. Prachtige rit door de woestijn en bergen met kale vlaktes,  cactussen, yuccas en Joshua trees! Tijd voor een late lunch in Oatman. We komen aan in een leuk restaurant waarvan alle muren behangen zijn met dollarbiljetten van gasten die hier hebben gegeten. Er hangen duizenden biljetten, de eersten dateren van begin 20e eeuw. Iedereen heeft er iets  persoonlijks  opgezet. Uiteraard wij ook. We hebben onze namen en Maren Kessel weer op de kaart gezet en een prominente  plaats gegeven. Je  kunt er niet omheen ;-). Daarna nog  de aandacht gegeven aan de ezels die hier rondlopen en wat donkey food gekocht. Of het een slimme zet was is nog maar te bezien. In no time hadden we tientallen ezels achter ons aan lopen. Lief, maar je moest de de auto in vluchten om er vanaf te komen. Als we verder rijden zien we over de vlaktes nog veel meer ezels in het  wild lopen. We zijn verstandig... En rijden verder.

Ons einddoel hebben we vandaag niet bereikt maar dat maakt niet uit. Het was een geweldige dag. Rond een uurtje of 7 rijden we Needles in en vinden een leuk motel. Nog even snel wat boodschappen doen, het blog bijwerken,  een beetje alcohol, om middernacht nog een liedje zingen en dan lekker slapen.

Tot morgen.

1. Wilma:
    19 oktober 2012
    hihihi dat komt alleen maar voor in dallas